söndag 11 september 2016

hej...tänk va tiden rinner iväg, redan den 11 sept..
ujuj snart är det vinter.. men före det så skall vi hinna med mycket eller hur.
Havtornen är färdiga nu o två buskar har jag plockat (en är kvar).
Har bara frusit ner dem, får väl ta opp i vinter o ta nått bär nu som då för att hålla förkylningen borta.
Idag är en såndär dag då det är varken sol el regn, men lite disigt är det..o +17..
För 15 år sen så hände det hemska,World trade center  kollapsade i terrorattacken...
o så är det 7 månader sen pappa somnade in...
tiden går men vi minns dej med glädje pappa lilla..

en några blommor finns fortfarande ute, fast de flesta har vissnat.

Håller på med en vagga åt dockmamman Ida..
den skall målas vit...fast Emil trodde jag skulle måla den rosa...hmm ,,det kan man ju oxå göra, men då jag tänkte göra lite dekoupage på den då är det bäst att den är vit.
Och sen hamnar den i julklapps säcken.

Dethär är en bild från Slöjddetaljer,
 därifrån har jag köpt den.

skriver i min trädgårdsbok..klipper gräs o hackar ner en några tulpanlökar & liljor..det är sånt jag gör mellan allt annat.

Började på MI-s kurs levande verkstad i sista tisdags o den är varannan vecka, vi fick börja sticka på en halsduk/tub..för den som ville, vi lever ju i ett fritt land och vill vi inte så gör vi nått annat.Men det va kul så visst blir det en slags halsduk.Ser ni väskan där bakom, nu äntligen har den blivit klar.. det är av samma material som "pärtkorgar".. o sen är det dekoupage utanpå.

Kärleksört..mörkröd, två sånna har jag satt vid garageväggen. Tyckte det va mycket där som frös bort i sista vintrast.
Så lite nytt fick det bli där,, men fingerborgsblomman såg jag va på väg med mycket nya små plantor,så hoppas de klarar vintern o blir stora till nästa sommar.
Nä nu skall jag åka o hälsa på mamma , hon ligger på "bädden"
och har ros i benet..inte så kul, får hoppas det blir bra nu så hon får komma hem igen.
Tjingeling

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj va kul me na livstecken.varje dag några havtornsbär håller flunssan på avstånd

Vardag och flärd sa...

Vilken fin korg du gjort, du är så duktig! Jag har också plockat en hel del havtorn och stoppat i frysen, bra att ha till vintern.
Ha det fint!
Kram Eva

underbarahem sa...

Jag äter havtorn varje dag, det är bäst att göra för jag har aldrig varit så förkyld som när vi fick barnbarn. Jag köper dem frysta, har inte sett några där vi bor... kanske skulle sätta en buske.
Kram Birgitta

Pettas sa...

Jag håller på att inreda ett utrymme för min del till att hantverka. Jag har redan ett på vinden men vill vara närmare "hemmet", bara kunna lämna och gå för att återkomma när det känns så.
Vaggan blir verkligen en fin julklapp. Jag funderar på vad mina barnbarn ska få till julen, har det inte klart för mig ännu.
Havtornsbären plockade jag bort förra veckan, de som är kvar är så mogna att de inte går att ta i längre, nu får fåglarna se till att inte bli förkylda istället ;)
Ha en fin dag!

Evas Pyssel sa...

Mycket på gång hos dig . Hur hinner du ?? Vaggan blir jättefin och kommer att bli en lyckad present.
Jag är imponerad att du har havtorn. Häromkring finns inga sådana buskar vad jag vet. Är de så nyttiga som jag läser? Jag vräker i mig björnbär varje dag. Det var en artikel i tidningen om deras fantastiska välmåendekraft. Dessutom är de föryngrande. Haha !!! Ska man tro på det så måste jag snart se något resultat.
På Öland har de havtornsodligar. Det är en stor grej på ett par gårdar. Och under skördehelgen säljs säkert mycket marmelad m.m.
Ha det fint. Kram Eva

Evas Kvarnaro sa...

Havtorn hade jag önskat att jag haft, men tyvärr, den ger ju mycket c-vitaminer.
Jag trodde att din man gjort alla de där dock-sängarna, de är mycket fina,
så den flickan på bild är inte ditt barnbarn då ?
Julklapp så bra och så glad tösen blir . . . jag har inte tänkt så långt ännu . . .
Hoppas din mor krya på sig, att få ros på benet är inte kul, bättre med en ros i en vas.
Sköt om dig/ Eva

Marianne sa...

Så fine blomster du har i hagen din fortsatt:-) Hilsen fra Marianne

Lisbet sa...

Länge sedan du skrev...
Hur har du det?