måndag 22 augusti 2016

gomorron en måndag som denna då regnet vräker ner..snart är regnmätarn full igen.och bara 11 +..ingen sommarvärme precis.
Den här bilden är tagen vid Golkas fors i Merikart, vi va utkörande en kväll o kollade in läget över alla översvämmningar.
Här va va vattennivån lite högre men inte så farligt..

Här har Kyroälv svämmat över o det va inte lite, han stackarn som har sådd sin säd här , få se om han alls behöver tröska det, nu är ju vattnet bort men säden ser inte bra ut.

Mina systrar o Harriets man +pojk va på juhtbacka marknad i fredags..
Visst finns det mycket skräp , men oxå fina saker, som de vet att ta betalt för.Här är en blå klocka till min "klock samling"..

en tomte

lite handarbete..


En blå fotogenlampa till min blåa samling

 En bytta som det står MJÖL på.. nu va det min andra...men med ett annat mönster
En Riihimäkis skål, men denhär köpte jag på loppiset i somrast..o nu vid juhtbacka blev det en klar sådan..

en ovanlig blomma, tror jag?? Fallskärmsblomma heter den.
Fick den av Harriet.
Och en trädgårdsbok att skriva i, den va häftig !
Och ett Pandora armband, lite annorlunda mot det som jag har som man skall ha berlocker till..det va fint! Så det tackar jag för!


blommorna har blommat i år fast jag har inte hunnit med att rensa o sköta om dem som jag skulle ha velat...men vi får hoppas att vi får se en ny sommar så då kanske jag hinner.

En dag av hela sommaren va jag till syrran, det va samma dag som vår pappa skulle ha fyllt 85...Pappa lilla jag hoppas du fick jordgubbs tårta där du nu är...
Ser ni vindflöjern där längre bort.. en sån fick jag oxå tills jag fyllde år av moster min med fam..Den är ju häftig.. gumman vevar då det blåser.
Har sytt lite dockkläder åt Idas docka tills hon fyller imorgon, då blir hon 5 år.
Nu skall jag göra nått annat än att sitta vid datorn...
Tjingeling



4 kommentarer:

maire sa...

va roligt att du är tillbaka ,tack för hälsningen.vi ses snart

nattugglan sa...

Häls till dej å, hoppas du mår bättre nu! Ja vi ses snart kram

Evas Pyssel sa...

Jag har också en sådan där fallskärmsblomma. den är verkligen häftig.Fina fynd du gjort. Bra att redan nu köpa på sig lite nygamla julsaker.
Himlen du hade fotat är rent magisk. Tänk vilka färger det kan bli.
Kram Eva

Vardag och flärd sa...

Du hittar på så mycket roligt ständigt, förstår inte hur du hinner och orkar. Mycket fina saker till din blå samling och lite julsaker också. Fallskärmsblomman är fin, jag har aldrig haft en sådan.
Ha det fint!
Kram Eva