tisdag 30 augusti 2016

Hej o hå i rönnbärstider!!
Nu skall det plockas rönnbär o göras en krona, visst är den fin?!
Lite annat smått o gott kan man oxå hänga i den.
tex aroniabär, nypon,kvistar av annat än rönnbär., ja vi får se vad man hittar i skog o mark. Hittade den på pinterest igår så är det nån som känner igen sej ,,så är den snygg..
de tycker jag!Tackar för idén

Här är en annan ide..för dem som har massor av dukar som de inte använder, sy fast dem på ett överkast, ganska så häftigt skulle jag säga..
Finns oxå på loppis att köpa såna där små dukar för en billig peng

Nån som vill sy en uggla.. trä tråd på en nål o så syr ni med efterstygn, stjälkstygn eller fyller den ..
Eller kanske man skulle måla den o använda den som ljuslykta.Ideer är många, de bara ploppar opp i skallen..

syrenhortensian blommar för fullt.

kärleksörten slår oxå snart ut...

denhär dräkten skall jag ha virkat åt Idas docka..en mimmidräkt.

Älgtider..det är det nu, man får va försiktig då man rör sej på vägarna så inte man krockar med en älg, skulle ju inte va nått vidare om man säger så...

och ännu är det en några dagar kvar till fredag

,,,,,
,,,,
,,,,

å jag skall gå ut o klippa gräset för sola är fram o det blir en fin höstdag! Kramar till er alla som är in, jag vet att det finns en några såna!

9 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Häftig rönnkrona. I år ska det väl gå för det finns rönnbär. Vilken sött Mimmiklänning. Kul att tillverka sånt smått.
Kram Eva

Vardag och flärd sa...

Jättefin rönnkrona! Det är så mycket rönnbär och andra bär i år så det är läge att göra en fin krona. Överkastet var snyggt, har många virkade dukar så det får nog bli nåt sånt.
Visst är syrenhortensian vacker men stormen var inte snäll mot vår. Men den är överdådig så att några grenar knäckts gör inte så mycket.
Ha det fint!
Kram Eva

Pettas sa...

Jag tänker alltid att jag också ska, men så tittar jag på jordgubbslandet som behöver planteras om, bakom skymtar havtornsbären som behöver plockas, ärterna och så vidare, så vidare. Men det kommer ju flera år ska vi tro. Sängöverkastet är verkligen läckert och dukar har jag....kanske det blir ett riktigt trevligt vinterprojekt? För då är ju trädgården frusen och kall :)
Ha det fint!

Evas Kvarnaro sa...

Hej, vilken fantasifull rönnbärskrona, tummen upp för den.
Javisst kan man ta vad man har men både rönnbär och nypon måste vara bättre än aronia.
Jo jag tänker på att de bären är ju som blåbär och färgar rätt bra . . . .
Överkast tipset är kanon bra, man har ju massor av virkade dukar från 'en gång i tiden'
men sen ska man ju sy fast dem, nja det där känner jag icke för just nu, men iden var bra. Jisses så mycket fint du gör men som vanligt är det flitens lampa som lyser.

Jag njuter av dagarna i trädgården, det 'jobbet' tar aldrig slut som tur.
Må väl/ Eva

Lisbet sa...

Idéer har du massor av. Tack för att du delar med dig.
Fina dagar har vi nu. Regnet har en lite paus. Skapande sådan :) ?
Ha en fin ny vecka!

Nattugglan sa...

Hej! Vad mycket fint du har hunnit med att laga :-) Jag har varken bloggat eller läst bloggar under semestern men nu är jag tillbaka till vardagen igen. Jag tycker syrenhortensior är så vackra men hos oss verkar den inte att trivas tyvärr. Jättefin Mimmidräkt du virkat .Var får du all inspiration ifrån ?
Önskar dej en solig och fin vecka, Susanne

SusanLotus sa...

Så länge sedan jag hittade hit! Kollade på gamla kommentarer
och då mindes jag ju att jag ofta fick besök av dig. :)

Jag tycker verkligen om idén med överkastet och dukar. Kan man ju
kanske göra även med lite olika färger. Får gå på dukjakt på nästa
loppis.

Dina blommor ser verkligen vackra ut och så fion fjäril på kärleksörten!

Ha en fin dag!
KRAM sUSSIE

lavendia sa...

Tack för din kommentar. Jag njuter just nu av högsommarvärme som kom tillbaka. Jag vet inte riktigt hur jag kommer att göra med bloggandet än. Inte just nu iallafall.
Vad mycket fint du gör. / Britt

lavendia sa...

Tack för din kommentar. Så kan man ju göra. Instagram kan jag inte. Men jag gick med på FB. I slutna grupper, där en grupp handlar om sömnad o en om växter. Där har jag fullt upp. Ha det bra, medan jag funderar./ Britt